contadores publicos Saltar al contenido

Inne objawy zaburzeń używania halucynogenu

Inne objawy zaburzeń używania halucynogenu

Inne zaburzenia stosowania halucynogenów to diagnoza udokumentowana w piątym wydaniu Podręcznika diagnostyki i statystyki zaburzeń psychicznych (DSM-5). „Inne” w tytule odróżnia halucynogeny, które powodują zaburzenie od ficyklidyny i farmakologicznie podobnych substancji, które mają własne zaburzenia zwane zaburzeniem używania fenycyklidyny, oraz konopie indyjskie, które również mają swoje zaburzenie, zaburzenie używania konopi indyjskich który obejmuje również psychoaktywne składniki marihuany, takie jak THC. Leki związane z innymi zaburzeniami konsumpcji halucynogenów obejmują fenyloalkiliny, takie jak meskalina, DOM, MDMA lub ecstasy, indolaminy, w tym psilocybina i psylocyna, które są psychoaktywnymi składnikami magicznych grzybów, DMT, ergolin, takich jak LSD lub kwas i wiatry. Uwzględniono także różne inne substancje roślinne o działaniu halucynogennym.

Objawy

Diagnozę innego zaburzenia używania halucynogenów można postawić osobie przyjmującej halucynogeny wymienionych powyżej typów, która ma co najmniej dwa z następujących objawów w ciągu 12 miesięcy:

  • Osoba bierze więcej halucynogenu niż zamierzono.
  • Osoba ma trudności z ograniczeniem lub kontrolowaniem używania halucynogenu.
  • Osoba spędza dużo czasu na przyjmowaniu, używaniu i regenerowaniu się po halucynogenach.
  • Osoba pragnie halucynogenów.
  • Ze względu na halucynogenne zastosowanie osoba nie odgrywa istotnej roli w życiu zawodowym, szkolnym lub domowym.
  • Osoba nadal używa halucynogenów, nawet jeśli ma problemy społeczne lub interpersonalne, takie jak kłótnie z powodu używania narkotyków.
  • Osoba rezygnuje lub ogranicza inne ważne dla niej czynności, np. B. Działalność społeczna, praca i inne formy wypoczynku.
  • Osoba ta stosuje leki halucynogenne w niebezpiecznych sytuacjach, takich jak prowadzenie samochodu lub obsługiwanie maszyn.
  • Osoba nadal stosuje halucynogeny, nawet jeśli wie, że powoduje to lub pogarsza problem fizyczny lub psychiczny.
  • Tolerancja na halucynogeny.

Czy objawy odstawienia są częścią kolejnego zaburzenia konsumpcji halucynogenów?

Nie. W przeciwieństwie do wielu innych zaburzeń związanych z substancjami, objawy odstawienia rzadko są, jeśli w ogóle, częścią obrazu. Wydaje się, że nie występuje fizyczny zespół odstawienia, jeśli lek nie jest przyjmowany, chociaż istnieje bardzo silna tolerancja na lek, który rozwija się w krótkim okresie czasu. Lek nie ma już wielkiego efektu przy wielokrotnym przyjmowaniu, co często prowadzi do tego, że użytkownicy halucynogenów przerywają go przynajmniej na kilka dni, aż znów zacznie odurzać.

Dlatego jeśli wystąpią objawy odstawienia po przyjęciu halucynogenów, prawdopodobne jest, że wziąłeś inny lek zamiast halucynogenu lub oprócz niego (leki są często cięte innymi lekami, które są tańsze lub łatwiej dostępne). takich jak amfetamina) lub jesteś chory psychicznie lub fizycznie, który może rozwinąć się w trakcie lub po okresie używania narkotyków. Jak najszybciej udać się do lekarza.

Wyjątkiem od tej reguły jest MDMA lub ekstaza, która ma wiele cech stymulantów i powoduje wycofanie się u 59–98% użytkowników ekstazy. Nie byłoby to jednak kryterium kolejnego zaburzenia stosowania halucynogenu, nawet jeśli zażywałeś ekstazę, ponieważ ekstaza należy do klasy leków halucynogennych. Sensowne byłoby również wykluczenie zaburzenia konsumpcji stymulantów, jeśli przypadkowo zażyłeś stymulanty. Można to znaleźć w badaniu moczu, które lekarz może zorganizować. Jeśli cierpisz na zaburzenia w używaniu stymulantów, lekarz może pomóc w detoksykacji, aby złagodzić dyskomfort związany z odstawieniem stymulantów.