contadores publicos Saltar al contenido

Przy przepisanych dawkach uzależnienie od barbituranu może się nadal rozwijać

Przy przepisanych dawkach uzależnienie od barbituranu może się nadal rozwijać

Wszystkie środki uspokajające, w tym barbiturany, mogą powodować uzależnienie fizyczne i psychiczne, nawet jeśli są przyjmowane w przepisanych dawkach terapeutycznych przez pewien czas.

Podobnie jak w przypadku wielu leków, użytkownicy barbituranów mogą rozwinąć tolerancję na leki, co oznacza, że ​​potrzebują zwiększonych dawek, aby osiągnąć ten sam efekt. Problem z tolerancją barbituranu polega na tym, że różnica pomiędzy bezpieczną i potencjalnie śmiertelną dawką jest bardzo mała.

Co to jest uzależnienie od barbituranu?

Użytkownicy barbituranów mogą stać się fizycznie i psychicznie uzależnieni od narkotyków. Ktoś uzależniony fizycznie doświadczy niepokoju, strachu i bezsenności podczas próby ograniczenia lub zaprzestania używania.

Ludzie uzależnieni psychicznie od barbituranów czują, że nie mogą czuć się normalnie lub funkcjonować bez leków. Przy obu rodzajach uzależnienia znalezienie i zażywanie narkotyków staje się ich głównym celem w życiu.

zagrożenia

Istnieje ryzyko uzależnienia się od środków uspokajających lub barbituranów, jeśli tolerancja na lek zmusi użytkownika do zwiększenia dawki, co może być śmiertelne.

Objawy przedawkowania barbituranu mogą obejmować:

  • Zmieniony poziom świadomości
  • Trudne myślenie
  • Senność lub śpiączka
  • Błędny osąd
  • W koordynacji
  • Płytkie oddychanie
  • Powolność języka
  • bezwładność
  • Niewyraźna mowa
  • ukończenie szkoły

Leczenie odstawienia

Wycofanie się z uzależnienia od barbituranu jest samo w sobie niebezpieczne i potencjalnie zagraża życiu. W zależności od długości stosowania i ilości stosowanego leku objawy odstawienia mogą wahać się od niepokoju i lęku po drgawki i śmierć. Ryzyko nagłej śmierci podczas odstawienia barbituranu stanowi poważny problem.

Ze względu na niebezpieczeństwa i komplikacje medyczne związane z odstawieniem barbituranu detoksykacja odbywa się w szpitalu.

Uzależnienie psychiczne Trudne do wstrząśnięcia

Detoksykacja barbituranem może ustąpić około 14 dni, zanim objawy fizyczne odstawienia ustąpią. Zależność psychiczna od konsumpcji barbituranów może jednak wymagać długoterminowego zaangażowania w doradztwo, terapię, uczestnictwo w grupach samopomocy oraz, w niektórych przypadkach, przydzielenie do domu pośredniego po zakończeniu leczenia szpitalnego.