contadores publicos Saltar al contenido

Przyczyny i leczenie awaryjne przedawkowania uspokajającego

Według raportu Narodowego Instytutu ds. Nadużywania Narkotyków liczba zgonów spowodowanych przedawkowaniem stale rośnie z roku na rok od 1999 r., Aw 2016 r. Zgłoszono ponad 64 000 zgonów.W pobliżuW pobliżu

Leki uspokajające, w tym barbiturany i benzodiazepiny, należą do głównych przyczyn. W rzeczywistości same benzodiazepiny stanowiły prawie jedną na siedem zgonów, często w połączeniu z lekami opioidowymi, takimi jak OxyContin (oksymorfon) lub Vicodin (hydrokodon).W pobliżuW pobliżu

Zrozumieć środki uspokajające

Leki uspokajające są środkami depresyjnymi, które działają na ośrodkowy układ nerwowy, spowalniając funkcje organizmu. Zazwyczaj są one przepisywane jako środki uspokajające lub nasenne, aby złagodzić lęk lub umożliwić sen. Dwa główne rodzaje środków uspokajających to barbiturany i benzodiazepiny.

Niektóre z najczęściej przepisywanych barbituranów obejmują:

  • Luminal (fenobarbital)
  • Nembutal (pentobarbital)

W ostatnich latach benzodiazepiny zastąpiły barbiturany jako środek uspokajający z wyboru. Do najczęściej zalecanych należą:

  • Ativan (lorazepam)
  • Halcion (triazolam)
  • Klonopin (klonazepam)
  • Librium (chlordiazepoksyd)
  • Tranxen (klorazepat)
  • Valium (diazepam)
  • Xanax (alprazolam)

Przyczyny przedawkowania

Ponieważ środki uspokajające działają poprzez obniżenie ośrodkowego układu nerwowego, nadużywanie leków może spowolnić funkcje organizmu do tego stopnia, że ​​spowoduje utratę przytomności, niewydolność oddechową i śmierć.

Środki uspokajające są powszechnie stosowane w tym celu, ponieważ uważa się, że nie powodują bólu. Jednak nie wszystkie próby samobójcze kończą się powodzeniem, ponieważ wymioty występują często, gdy lek jest przyjmowany w nadmiarze. Jeśli tak się stanie, osoba może przetrwać, ale może to doprowadzić do uszkodzenia mózgu z powodu braku tlenu.

Natomiast przypadkowe przedawkowanie może wystąpić, jeśli użytkownik zażyje zbyt dużo środka uspokajającego lub łączy go z innymi lekami, aby wzmocnić działanie depresyjne. Przypadkowe przedawkowanie występuje zwykle z trzech powodów:

  • Osoba może stać się uzależniona od tabletek nasennych, ale z czasem staje się mniej wrażliwa na lek. W desperackiej próbie snu osoba może skończyć przyjmowaniem zbyt wielu.
  • Użytkownik rekreacyjny, który przeszedł od przyjmowania tabletek do wstrzykiwania leku, może czasami przeliczyć dawkę.
  • Od 2002 do 2015 r. Odsetek zgonów w wyniku przedawkowania obejmujących łączne stosowanie środków uspokajających i opioidów podwoił się.W pobliżuObecnie większość zgonów związanych z przedawkowaniem spowodowanych środkami uspokajającymi występuje z tego powodu.

Objawy przedawkowania uspokajającego

Objawy przedawkowania środków uspokajających są podobne do alkoholu, który ma również działanie depresyjne. Spowolnienie funkcji mózgu początkowo wpływa na części ciała, które kontrolują funkcje dobrowolne. Gdy dana osoba przedawkuje, lek może zacząć wpływać na jej mimowolne funkcje, takie jak oddychanie i tętno.

Objawy przedawkowania uspokajającego obejmują:

  • Bełkotliwa wymowa
  • Niestałość
  • Trudności w oddychaniu
  • Zawroty głowy lub omdlenia
  • Wymioty
  • Niemożność normalnego myślenia lub reakcji
  • Spowolnione oddychanie
  • Spowolnione bicie serca
  • Zwiększenie chłodu skóry
  • Niebieskawe zabarwienie warg, palców i skóry (sinica)
  • Nieprzytomność
  • Zaszokować
  • Śpiączka

Leczenie awaryjne

Osoby, które przedawkowały środki uspokajające, zostaną przyjęte do szpitala i będą ściśle monitorowane, zwykle na oddziale intensywnej terapii. Około jedna czwarta zgonów z powodu przedawkowania ma miejsce po przyjęciu danej osoby.

Leczenie może obejmować niektóre lub wszystkie z następujących czynności:

  • Pompa żołądkowa
  • Podawanie węgla aktywowanego w celu wchłonięcia nadmiaru leku
  • Leki do płukania leku przez jelita lub drogi moczowe
  • Podawanie płynów dożylnych w celu zapobiegania odwodnieniu i stabilizacji funkcji organizmu
  • Respirator, jeśli oddychanie zostało zaburzone
  • Dializa w celu lepszego oczyszczenia krwi
  • Leki stabilizujące czynność serca
  • Opieka psychiatryczna, w tym krótkoterminowy zegarek samobójczy

Ogólnie rzecz biorąc, ludzie mogą wyzdrowieć z przedawkowania uspokajającego, jeśli leczenie rozpocznie się wcześnie. O ile dana osoba nie doświadczyła długotrwałego braku tlenu, skutki przedawkowania trwają tylko tak długo, jak długo lek pozostaje w układzie.