COVID-19 vaccine.

Strzec się! Szczepionka Covid-19 może powodować obrzęk i stan zapalny u osób z wypełniaczami twarzy lub warg

Szczepionki na koronawirusa mogą powodować reakcje alergiczne u osób z wypełniaczami twarzy lub warg, ostrzegł komitet doradczy amerykańskiej Agencji ds.Żywności i Leków (FDA). Przeczytaj także – Otyłość, spożywanie alkoholu może obniżyć skuteczność szczepionek Covid-19 Ostrzeżenie pojawiło się po tym, jak kilku ochotników, którym podano szczepionki Moderna, doświadczyło obrzęku i zapalenia w miejscu umieszczenia wypełniacza, donosi The Daily Mail. Przeczytaj także – Prawie 30% wyleczonych pacjentów z COVID-19 rozwija się w ciągu 5 miesięcy, ponad 12% umiera.Jednak dermatolog z Kalifornii powiedział, że reakcja była immunologiczna, a skutki uboczne można łatwo leczyć sterydami i lekami przeciwhistaminowymi. Przeczytaj także – Skutki uboczne szczepionki COVID-19: Utrata czucia w rękach i inne informacje zgłaszane przez pracowników służby zdrowia w Pune Twój układ odpornościowy zostaje wzmocniony po otrzymaniu szczepionki i powoduje zapalenie w niektórych obszarach, w których widzą substancję, która nie występuje naturalnie w twoim ciele – powiedział dr Shirley Chi w wywiadzie dla ABC7, kanału informacyjnego z Chicago. Dr Chi przytoczyła trzy przypadki reakcji alergicznych u osób stosujących kosmetyczne wypełniacze do twarzy. Podczas gdy dwaj pacjenci mieli wypełniacz policzkowy na sześć miesięcy przed otrzymaniem szczepionki COVID-19, jeden miał wypełniacz warg dwa dni po szczepieniu. Jednak dr Chi powiedział, że reakcje szybko ustąpiły po uzyskaniu pomocy medycznej. „Zatem nie powinno to powstrzymywać osób z wypełniaczami przed wstrzyknięciem” – powiedział dermatolog. W USA zatwierdzona szczepionka Moderna tydzień po tym, jak szczepionka Pfizera została dopuszczona do użytku w nagłych wypadkach w tym kraju. Przyczyny reakcji alergicznych na szczepionkę Covid-19 Tymczasem niektórzy naukowcy uważają, że reakcje alergiczne na szczepionkę Covid-19 mogą być wywoływane przez związek glikolu polietylenowego, znanego również jako PEG. Związek ten znajduje się również w różnorodnych produktach, w tym w kosmetykach, żywności i lekach, i wiadomo, że w rzadkich przypadkach wywołuje anafilaksję. Niedawno Amerykańskie Centrum Kontroli i Zapobiegania Chorobom (CDC) potwierdziło sześć poważnych reakcji alergicznych na szczepionkę Pfizer Inc. i Covid-19 firmy BioNTech. Na początku tego miesiąca brytyjskie władze ds. Zdrowia potwierdziły również 2 przypadki anafilaksji po otrzymaniu przez pacjentów szczepionki Pfizer / BioNTech COVID-19. Brytyjska Agencja ds.Leków i Opieki Zdrowotnej (MHRA) wydała później ostrzeżenie, że każdy, kto miał historię anafilaksji na lek lub żywność, nie powinien otrzymywać szczepionki Pfizer-BioNTech na COVID-19. Amerykańskie CDC zaleca, aby wszyscy biorcy szczepionki Covid-19 byli obserwowani przez 15 minut po wstrzyknięciu, a osoby z historią anafilaksji (z jakiejkolwiek przyczyny) były obserwowane przez 30 minut. Organizacja Health Canada oświadczyła, że ​​nie zidentyfikowała żadnych poważnych obaw dotyczących bezpieczeństwa związanych ze szczepionką Covid-19, a jej korzyści przeważają nad ryzykiem. Opublikowano: 28 grudnia 2020 12:43 | Zaktualizowano: 29 grudnia 2020 09:40