contadores publicos Saltar al contenido

Wiedzieć, jak rozpoznać oznaki przedawkowania, aby uratować życie

Wiedzieć, jak rozpoznać oznaki przedawkowania, aby uratować życie

Znajomość definicji przedawkowania może uratować życie. Dużo słyszymy w wiadomościach o ludziach, którzy kończą w szpitalu lub nawet umierają po przedawkowaniu narkotyków, ale czym dokładnie jest przedawkowanie?

Użyj tej definicji, aby lepiej zrozumieć przedawkowanie narkotyków. Obejmuje to sprawdzenie najczęstszych znaków ostrzegawczych, że dana osoba spożyła więcej niż organizm jest w stanie przyswoić.

Co to jest przedawkowanie?

Przedawkowanie, znane również jako anOD, jest warunkiem przyjęcia większej dawki leku niż organizm może znieść. Przedawkowanie może wystąpić przypadkowo, nawet jeśli lek zostanie przyjęty zgodnie z zaleceniami lub celowo w ramach próby samobójczej.

Jeśli myślisz o samobójstwie, skontaktuj się z National Suicide Prevention Lifeline pod adresem 1-800-273-8255 za wsparcie i wsparcie wyszkolonego konsultanta. Jeśli ty lub twój bliski jesteś w bezpośrednim niebezpieczeństwie, zadzwoń pod 911.

Ośrodki kontroli chorób zgłaszają wzrost liczby zgonów z powodu przedawkowania po zażyciu syntetycznych opioidów (innych niż metadon), w tym leków takich jak tramadol i fentanyl. W rzeczywistości ponad 28 000 zgonów związanych było z syntetycznymi opioidami w 2017 r., Co oznacza więcej zgonów niż jakikolwiek inny rodzaj opioidów. Część tego wzrostu może być związana ze skutecznością syntetycznych opioidów. Na przykład CDC stwierdza, że ​​fentanyl, sztuczny opioid, jest 50 razy skuteczniejszy niż heroina i 100 razy skuteczniejszy niż morfina.

Czasami ludzie przedawkują przez zaniedbanie, a czasem nie wiedzą, jak silny jest przyjmowany lek. Mogą nie wiedzieć, ile jest dla nich bezpieczne. Jest to szczególnie ważne, jeśli nie masz doświadczenia w zażywaniu narkotyków, ostatnio straciłeś na wadze lub miałeś okres abstynencji lub ograniczonego używania narkotyków. Przyjmowanie leków ulicznych, które można mieszać z różnymi innymi substancjami, również zwiększa ryzyko przedawkowania.

Ryzyko przedawkowania nielegalnych narkotyków jest szczególnie wysokie, jeśli siła i zawartość leku nie są znane, lub jeśli dana osoba niedawno przeszła detoksykację i nawróciła, ponieważ może nie tolerować poprzedniej dawki. Kiedy ludzie używają narkotyków na ulicy, mogą nie wiedzieć dokładnie, ile danego leku jest w dawce, którą otrzymują. W niektórych przypadkach narkotyki uliczne są mieszane z innymi lekami, o których użytkownik może nie wiedzieć.

Przypadkowe przedawkowanie występuje rzadziej w przypadku leków na receptę, ponieważ siła i dawkowanie są znane, a lekarz wyda instrukcje dotyczące odpowiedniej ilości. Jednak przypadkowe przedawkowanie leków na receptę może wystąpić w momentach pomieszania lub zapomnienia, jeśli dana osoba doświadczyła skrajnej utraty wagi lub jeśli zaprzestała lub zmniejszyła zwykłą dawkę od czasu pierwotnej recepty leku.

Przedawkowanie może również wynikać z przyjmowania leków dostępnych bez recepty lub nawet pozornie nieszkodliwych substancji, takich jak suplementy witaminowe, które nie są regulowane przez FDA. Przedawkowanie leków dostępnych bez recepty może być jeszcze bardziej szkodliwe i nieodwracalne niż leki kontrolowane.

Zapobiegać przedawkowaniu

Rodzice mogą zapobiegać przedawkowaniu w swoich domach, trzymając leki na receptę z dala od dzieci i zwierząt domowych. Coraz częściej wiele dzieci celowo eksperymentuje z lekami na receptę rodziców i niewłaściwie je wykorzystuje, aby osiągnąć wysoką wartość. Dlatego rodzice powinni trzymać te leki z daleka od małych dzieci, ale także od nastolatków.

Jeśli jesteś uzależniony od narkotyków lub alkoholu, najlepiej jest wejść do placówki leczniczej, w której możesz otrzymać metadon na receptę lub być monitorowany podczas odstawienia. Jeśli niedawno ukończyłeś program leczenia i masz ochotę ponownie spróbować leków, unikaj zwykłego uderzenia ulubionego leku. Możesz nie stwierdzić, że twoja tolerancja zmniejszyła się podczas detoksykacji, co zwiększa prawdopodobieństwo OD, jeśli ponownie osiągniesz wysoki poziom.

objawy i symptomy

Osoba, która przedawkowała, może stracić przytomność, zwymiotować lub się zdezorientować. Twoja skóra może stać się chłodna lub wilgotna, źrenice mogą wyglądać precyzyjnie i mogą wydawać odgłosy duszenia lub bulgotania. Twoje funkcje życiowe mogą się pogorszyć. Uzyskaj pomoc medyczną od razu.

Nie próbuj reanimować ani nie zostawiać osoby, ponieważ boisz się, że wpadniesz w kłopoty. Życie poszczególnych osób jest w twoich rękach i i tak możesz napotkać trudności prawne, jeśli zostanie ustalone, że zażyłeś narkotyki lub opuściłeś tę osobę w czasie kryzysu. Ponadto CDC stwierdza, że ​​w wielu stanach istnieją współczujące prawa samarytanina, które chronią zarówno ofiarę, jak i osobę, która szuka pomocy medycznej dla ofiary z powodu posiadania narkotyków.

Jeśli dana osoba otrzyma pomoc na czas, jej żołądek można wypłukać węglem aktywnym lub lekami, aby przeciwdziałać lekom w ich układzie. Personel medyczny będzie również pracował nad poprawą funkcji życiowych pacjenta, jeśli to konieczne.